fredag den 10. september 2010

Klokken 13:42 dansk tid

Hej alle der hjemme i danmark.

Klokken er i skrivende stund 13:42 ( som jeg også så fint har skrevet i titlen ).

Om få timer ankommer vi til det store fremmede land, men inden vi kommer til landingen så lad mig lige fortælle om starten og flyveturen.

Vi ankom til lufthavnen og checkede ind. Som Ricky skrev i det sidste blog inlæg fik han verbale tæsk af sikkerheds person damen, da han ikke tog ipads op af tasken da de sagde computere skulle op.

Vi "fløj" gennem både det ene og det andet sikkerheds check og pas kontol og billet kikning. Efter ca. 4 checks kom den sidste pas kontrol ( at de gider ) der mødte vi "good cop, bad cop" to stk. Personer som sad ved siden af hinanden. Den ene kunne fyre et par jokes af mens den anden var total sten ansigt. Ricky spurgte hvad de skulle se. "bad cop" sagde hvad tror du selv. Ricky sagde skal i se det hele. "god cop" sagde "NEJ NEJ behold bukserne på" og smilede til os. "bad cop" trækkede ikke en mine

Endelig ankom vi til flyveren og gik ombord.

Til jer der ikke har oplevet sådan et sted før så forstil jer en lille bås hvor der ikke er plads til at strække ud. Så skal i sidde der i 8 timer.

De var dog underholdning ombord i form af en lille touch skærm i sædet foran, på denne kan man få så glimmrende underholdning som spil, film, musik, serier og en gps som viser hvor vi er.

Filmene er dårlige kvalitet, spillene har jeg spillet op til flere gange, det er dog altid sjovt med sænke slagskibe, serierne er gamle afsnit af ellers god kvalitet.

Så er der maden... HVOR ER MINE AIR PLANE PEANUTS???!!!

Fik en bøf. Den var lille, dog meget bedere en hvad man kan få på mit arbejde.

Men skal vi så ta' den start. Det var jo trods alt første gang jeg var ude i en flyver.

Da vi var færdige med at taxi ud på landings banen satte jet motorene igang i fuld drøn. Da han slap bremsen blev vi kastet derud af for fuld drøn.

Det mest mærklige var dog da flyvet begyndte at kigge op, først dækkene foran, derefter dækkene bagud, vi var i luften.

Så kom vi over hus tagende, derefter over skyerne, så begyndte han at dreje. Fra det ene vindue var der frit udsynd til hele københavn, men fra det andet vindue var der kun himmel. Vi sad dog alle sammen fast i vores sæder... Centrifugal kraften er fantastisk.

Nu glæder jeg mig til at opleve en landing, jeg ved jeg oplever en landing... Jeg håber :).

Klokken er 14.04 dansk tid... Og jeg flyver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar